lördag 14 april 2012

Race report Premiärvarvet

Det blev ett regnigt Premiärvarv för oss tappra ca: 500 personer som ställde upp, men det verkade som att de flesta hade kul i alla fall.
Det var jäkligt kul att springa i en så stor grupp och det var en speciell känsla att se åskådare som stannade upp och betraktade galenskapen.

Jag och Jens utgick från mig och sprang ner till starten. Vi höll 5:40 tempo ungefär och det kändes avslappnat. Nere vid starten så mötte vi upp resten av TPF och en massa andra löpsugna människor.
Prick kl. 08 gav vi oss iväg och när vi kom ner till Slottskogen så öste regnet ner.
Tempot var lite ojämnt vilket det såklart blir när man är så många.
Kroppen kändes stark till en början, men efter Älvsborgsbron så började ryggen göra sig påmind igen.
Det är märkligt det där med ryggen och jag misstänker att jag belastar kroppen annorlunda när jag springer långsamt. Ont som fan gjorde det i alla fall och jag tycker det är svårt att andas när hela överkroppen är spänd. Tyvärr resulterade det i att jag fick gå vissa sträckor, men jag lyckades ha kontakt med klungan hela tiden i alla fall.
När vi kom till målet så valde jag dock att stanna istället för att springa ett varv runt Ullevi. Det kändes inte som någon mening att anstränga kroppen extra med den svängen.

Loppet var kul i alla fall och det var lite häftigt att springa genom Nordstan strax innan affärerna öppnade.
Frågan är bara hur mycket till loppet kan växa innan det blir ett "riktigt" lopp. Det var periodvis lite trångt.

 En väldigt snabb bild.






Gänget efter målgång.

1 kommentar:

  1. Grymt jobbat även om det är riktigt tråkigt att din rygg strular. Känns som om du måste ta det på allvar o försöka träna upp den mer/ gå till naprapat om maran ska funka smärtfritt!

    SvaraRadera