onsdag 18 april 2012

Premiär och pers.

Då var det äntligen dags för premiären på Skatåsmilen. För er som inte sprungit milen i Skatås så är det den tyngsta milrunda jag någonsin sprungit. Är ni i götet och vill köra en skön och backig milslinga så kan jag verkligen rekommendera Skatås.

Ryggen har fortsatt att strula lite så jag hade egentligen mest förhoppningen om att kunna springa hela, men när jag sprungit ungefär halva så kändes det så pass bra att jag körde på bara.
Benen och konditionen kändes bra och jag blev inte alls lika trött i backarna som jag blev sist vilket var otroligt skönt. Jag hade till och med kraft kvar i slutet så jag kunde trycka på lite extra och pressa upp farten de sista kilometerna. Go känsla!
När jag sedan kom hem och kollade på Funbeat så visade sig att jag slog nytt pers. Förvisso bara med 10 sekunder, men då blir det i alla fall lättare att slå nästa gång. Nu ska sub 55min snart sitta!
Nya världsrekordet i +122kg´s klassen lyder alltså 56:45!
GÖTT!!!

2 kommentarer: