tisdag 24 april 2012

Fenor, fenor, fenor

Idag blev det ett gött pass på Åby igen. Jag hade nästan en egen bana hela tiden och det var väldigt lite folk i bassängen. Perfekt.
Jag körde mycket ben på passet idag. Jag såg en instruktionsfilm igår om benspark och bestämde mig för att laborera lite.
I början gick det inte speciellt bra, en efter några längder med både fenor och platta så lossnade det minsann lite.
Jag tog av fenorna och körde lite SS och det kändes äntligen som att jag fick lite hjälp av benen. Jag böjde lite mer på benen vid knäet istället för att ha benen helt sträckta och det kändes då som att jag slappnade av lite mer.
På slutet körde jag en snabb hundring på 1:50 vilket jag inte gjort innan på långbana.
Skönt när det lossnar.
Fick en liten släng av swimmers high efteråt.
Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar