söndag 15 april 2012

Cykelpremiär

Då var det äntligen dags för årets första cykelpass.
I ärlighetens namn så blev det inte så tufft, men jag kom ut i alla fall, testade cykeln lite och hittade en ny cykelväg som på ett hyfsat smidigt sätt tog mig ut till Utby.
Jag blev också påmind om hur tråkigt det är att cykla i motvind...

Ryggen strulade lite igen och det kändes inte så bekvämt, men jag fick till en hyfsad långintervall i alla fall och jag hittade en hyfsad runda.
Trist att det är så krångligt att ta sig ut på landsbygden bara. Betydligt lättare när jag bodde i Skåne.

Cyklingen funkade hyfsat i alla fall. Jag hade bra tryck i pedalerna på min långintervall, men jag hade lite krångel med växlingarna ibland vilket säkert kommer att bli bättre nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar