söndag 29 april 2012

En helg i grönt

Det blev en långhelg med hemvärnet de senaste dagarna. Jäkligt kul och fruktansvärt jobbigt. 4 dagars stridande i terrängen med KSP och all övrig utrustning.
Jag skulle gissa på att man bär på ca: 30kg utrustning samtidigt som man ska ner på marken i skydd hela tiden och ruscha hela tiden. Första gången jag var med så vägde jag runt 135kg och nu när jag väger 122kg så märks det en fruktansvärd stor skillnad på hur mycket jag orkar. Sen är jag ju ganska mycket mer tränad nu än jag var för 1 år sedan.
Vi avslutade dagen på Åbybadet idag där vi blev kvalificerade passagerare. Kul. Livräddning och vända livflotte stod på schemat. Både nyttigt och kul. Kul också att känna sig helt trygg i vattnet och bara njuta igenom övningarna.
Gött!

Gött är också att ryggen känns 100% igen. Jag ska testa den på en jogg imorgon. Hoppas den håller då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar