tisdag 10 april 2012

Äntligen sim!!!

Äntligen ett simpass. Det är nästan 2 veckor sedan jag simmade ett hårt pass nu vilket inte är ok, men i morse så jäklar. Jag åkte ner till Åby och jag måste säga att jag tycker det är bättre och bättre. Fortfarande lite sunkigt, men jag hade tur idag och fick en bana som jag delade med en jämnsnabb simmare.

Jag körde 400m teknik, 3x400m paddel, 200m SS och 100m avbad.
Passet kändes bra och jag tyckte mig inte ha tappat så mycket teknik. Skönt att vara i vattnet igen. Jag körde 2-takt med benen vilket kändes bra, fast det var tydligt att jag ibland körde "over glide". Måste försöka få in en lite högre frekvens. Dock kändes det väldigt avslappat och skönt när jag simmade. Benen funkade bättre än sist och jag fick till och med "fotfladder" på vänster fot. Gött! Nu är det bara högern kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar