måndag 23 april 2012

Spinning och IW-premiär

Det blev ett gött dubbelpass på Life ikväll. Först ett skönt spinningpass med Susanne och sen var det dags för mitt livs första Indoor walkingpass.

Susanne hade ändrat sitt pass lite vilket var kul. Hon körde mer intervaller med fartökning istället för intervaller med motståndsökning vilket jag gillar skarpt. Däremot var det fortfarande lite för mycket Jumps för min smak, men trött blir man ju i alla fall.

Sen var det dags för indoor walking. Ärligt talat så har jag känt att det skulle vara lite töntigt, men det var faktiskt riktigt kul.
Instruktören hette Matilda och hon hjälpte mig med alla inställningarna och gick igenom tekniken. Hon var sådär trevlig och snäll som en instruktör ska vara för att sedan förvandlas till en outtröttlig maskin när hon ställde sig på sin "walker". Dessutom misstänker jag att det var hennes andra pass i rad...

Tekniken var förhållandevis enkel och det kändes lätt att komma igång. Matilda hade mixat musiken till en 38min lång låt så vila var det inte på tal om vilket också var gött.
Vi körde lite intervaller och jobbigast var definitivt en position som kallades "flex". Man satt ner på huk och körde järnet helt enkelt. Mjölksyran damp ner som ett brev på posten efter 5 sekunder ungefär. Nice!

Men jag gillade passet i alla fall och kommer definitivt köra fler.
Tack Matilda för ett föredömligt pass!

Bilden blev riktigt dålig, men man kan inte få allt. Jag får skylla på att jag var lite sliten i kroppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar