torsdag 9 februari 2012

Träningspass med Oscar

Då var det äntligen dags för en simlektion med grymma Oscar igen.
Fan vad gött!
Det var lite för länge sedan vi sågs så det hade hänt en del med tekniken, men mestadels till det bättre tack och lov.
Det blev inte direkt något tungt fyspass utan väldigt mycket fokus på teknik vilket var exakt vad jag behövde. Oscar är grym på att se fel och göra justeringar i tekniken genom att ge mig övningar att jobba på.
Idag fick jag tre saker att jobba på. Huvudets placering, handens placering och början av draget och de bedrövliga benen.
Det kändes som att jag fick till det lite mer under dagens pass och det var till och med så att benen såg lite bättre ut i slutet av passet vilket är otroligt skönt.
Jag avslutade passet med att simma 100m max och lyckades komma ner till 1:52!!! Nytt pers!

Här kommer lite statistik gällande min simning:
Sedan jag träffade Oscar har jag haft 8 lektioner och kört totalt 62 pass.
Totalt har jag simmat 72km och jag har spenderat 62h i poolen.
När jag hade simmat 2 veckor så körde jag ofta 25m med minutstart och nu har jag klarat 10x50m med 1:15 start.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar