lördag 4 februari 2012

Sim och jogg

Det blev en jäkligt kall morgonjogg till Valhalla. -15 grader!!!
Men det blev ett skönt simpass i alla fall. Jag hade tänkt köra mitt snabba pass med varannan hård och varannan mjuk, men Anders avbröt mig efter 4 intervaller och körde lite teknikdrillar med mig istället. Vi jobbade på armtagen igen och jag tror jag fattade vad han menade nu. Vrid mer på kroppen och dra fram armen nästan över huvudet fast med avslappnad underarm. Det kändes bra i alla fall och jag tyckte jag fick ett bra flyt. Jag hade bra timing i växlingarna mellan höger och vänster arm.
Jag körde en massa voltvändningar också vilket kändes bättre och bättre. Fast jag har såklart en bra bit kvar.

Transportjoggen hem gick mycket lugnt och segt. Men det var vansinnigt gott med ägg och bacon när jag kom hem.

2 kommentarer:

  1. Snygg bild, hade behövt liknande skydd för ansiktet på min kvällstur i går. Det var ruskigt kallt i motvinden längs med älven.

    SvaraRadera