måndag 6 februari 2012

Seeeeeeegt...

Jag började veckan med att jogga ner till Valhalla efter jobbet för veckans första simpass.
Jag jobbade mycket med tekniken igen och fokuserade mycket på vridningen i kroppen, avslappnad underarm ovan vattnet, hög armbåge och flytläget.
Det kändes periodvis hyfsat och ibland kändes det som att farten ökade markant.
På insimmet och teknikbitarna i början körde jag voltvändningar, men under huvudpasset så fick det bli vanliga vändningar. Jag har fortfarande dålig teknik med voltvändningarna och känner att jag blir väldigt trött och får syreskuld när jag gör dem.
Huvudpasset bestod av 3x100m x3 med 2:15 start.
De första intervallerna gick bra, men på de sista så kom jag in på 2:05 vilket gjorde det lite tight. Det märktes att jag var trött i kroppen på de sista intervallerna så jag fick kämpa hårt för att klara tiderna.
Efter passet kände jag att jag var trött i latsen vilket jag dock ser som ett gott tecken då jag drar mycket med ryggen och inte med armarna.

Löpningen hem var ren misär. Fy fan vad trött jag var och det var knappt styrfart på benen. Jag hoppad hela tiden att det skulle bli rött ljus eller att det skulle komma bilar när jag passerade korsningar, men för första gången i mitt liv så var det grönt hela vägen hem och alla bilar försvann så fort jag skulle korsa en väg.
Det blev ett bra pass för pannbenet i alla fall...
Frullen när jag kom hem var helt fantastisk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar