lördag 18 februari 2012

Misärjogg...

Jag åkte ner till Långedrag idag för att fixa mitt nya gymkort på Life och tänkte att när jag ändå var där så kunde jogga hem.
Vädret var katastrof, men har man bestämt sig så har man. +2 grader, ösregn och aggressiv motvind till trots.
Jag började joggen med att klafsa ner i ett decimeterdjupt hål med iskallt vatten och ungefär där började misären. Det var halt, blött och kallt och jag sprang vilse några gånger. Ärligt talat så var det förjävligt. Jag hade ingen energi och jag var helt genomfrusen...
Jag stannade till vid Statoil Åby och tog en kaffe för att försöka tina upp lite och det var antagligen dagens höjdpunkt.

Efter fikapausen så vred jag ur en dl vatten ut min mössa och började lufsa hemåt.
Det gick lite lättare någon km efter pausen och det var skönt att motvinden vände till sidovind.
När jag äntligen kom fram till Sankt Sigfrids plan så började det dock ösregna....

Trots att jag inte lyckades springa hela tiden så är jag ändå hyfsat nöjd med passet. Det var definitivt pannbensförtjockande i alla fall. Dryga 20km på drygt 2:20 är jäkligt långsamt, men det var ok i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar