fredag 3 februari 2012

Bra pass idag!

Idag blev det ett gött långpass. Löpning 3km till Valhalla, 2km simning och löpning 3km till Lidl. Gött!
Löpningen kändes lugn. Jag höll sub 6min/km utan större ansträngning till Valhalla, men färden tillbaka gick såklart lite tyngre. Jag sprang Danska vägen tillbaka så det blev en ganska seg uppförsbacke som definitivt kändes i benen. Jag hade väldigt dåligt med energi i kroppen, men jag bet ihop och körde på ändå. Gött!

Simningen gick lite segt idag... I början kändes det väldigt bra med tekniken, men sen när jag började köra huvudprogrammet så gick det långsamt. Det kändes hyfsat men funkade inte riktigt. Skumt. Jag körde 5x200m med ganska generös vila men jag landade ändå på 2:20 på varje intervall. Lite segt. Och på mina snabba 50:or så landade jag konstant på minuten. Det kändes ändå tekniskt ganska bra. Jag hade hög armbåge och bra grepp i vattnet, men ändå fungerade det inte. Trist...
Jag märker att jag blir mycket mer trött i överkroppen när jag simmar som jag gör nu så förhoppningsvis kommer jag vara beach ready till sommaren. ;-)
Jag gjorde dock min första omkörning i fartbanan idag! Jäkligt bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar