fredag 10 februari 2012

Fredagsmys

Det blev en vansinnigt hård förmiddag.
Första chocken kom 04:45 när jag tittade på termometern och såg att det var -14 grader ute. Jag börjar tröttna lite på den här kylan och det var inte direkt med glädje som jag åkte ner till slottis för träningen med TPF.
Men när jag väl var där så kändes det lite bättre i alla fall. Jag vet inte om jag börjar bli klen eller om passet var ovanligt hårt, men fruktansvärt jobbigt var det i alla fall.

Efter passet i slottis var det dags för sim. Jag kände mig helt energilös så jag gick in på McDonk och tog en stor kaffe och en Mc Muffin. Inte den bästa uppladdningen såklart, men jag kände att jag behövde ha något i magen.

Jag har fått några träningspass av Oscar och idag var det dags att testa ett av dem. Passen är tuffa och långa så jag får modifiera lite för att kunna klara av dem. Dagens pass var på 3700m och jag kortade ner det till 2800m.
Jag är väldigt nöjd med att kunna köra så hårt som jag gjorde ändå. 2800m är otroligt mycket längre än vad jag någonsin simmat på ett pass och dessutom så var det riktigt hård simning. Jag hade lite problem med avsnitten med paddlarna då jag inte kan voltvända med paddlar och dolme än. Vändningarna blir väldigt klumpiga i och med att man inte kan greppa något när man har paddlarna på sig.
Annars kändes simningen bra. Jag tyckte mig ha mycket bättre streamline än tidigare och framförallt är benen mycket bättre. Till och med voltvändningarna gick bättre, framförallt när jag simmade fort. Jag antar att det är enklare när man har lite mer fart att svänga runt.

Riktigt gött kört var det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar