tisdag 7 februari 2012

Morgonsim och snart vila

Jag hoppade över transportlöpningen idag då jag kände att kroppen var lite för sliten. Dock fick jag till ett bra simpass i morse. Som vanligt på sista tiden så har jag lagt mycket tid på teknik då det känns som att farten blir lidande när man övar in ett nytt beteende. Även om jag märker att förändringen i tekniken är bra och effektiv så känns det som att jag spänner mig vilket resulterar i sänkt hastighet.
Huvudpasset idag blev således bara 700m men det blev ganska tufft ändå.
Jag började med 10x50m med 1:15 start. Så låg starttid har jag aldrig haft tidigare på ett så långt set så det kändes skönt att klara det. Dock fick jag lite storhetsvansinne av detta och siktade på att klara samma pass fast med 1:10. Smart att tro att jag ska kunna simma snabbare när jag är tröttare..... :p
4x50 klarade jag i alla fall, sen var jag helt slut.

Imorgon blir det helvila och ett försök till att göra chokladpudding a´ la LCHF och på torsdag blir det äntligen en lektion med Oscar igen. Det ska bli spännande att se vad han tycker. Det känns som att det hänt en del sen vi sågs förra gången.

Jag avslutar med lite kul från nätet.
Som vanligt har Nike bra reklamer.

Jag hittade även den här serien tack vare Jonas. Både rolig och sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar