måndag 19 december 2011

Swimmers high!

Vilket gött pass det blev på Valhalla i morse. Jag fokuserade mycket på att spänna ryggen och magen och det känns definitivt som att jag har benen högre än tidigare. Det går inte speciellt mycket snabbare än tidigare, men det är definitivt inte lika jobbigt.
Jag började med 100m insmin och sedan gick jag loss på intervaller.
10x50m med 1:30 start vilket var lite väl lätt.
5x100. 2:30 start. Här blev det lite tyngre och jag kom in på runt 2:10 vilket var ungefär samma tempo som jag hade på 50m intervallerna.
Jag avslutade med 10x50m med 1:15 start och här blev det tungt. Oftast låg jag på strax över minuten, men på vissa intervaller landade jag på 1:05-1:07 och då blev det lite tight.
200m avbad
Det kändes jäkligt gött att jag kunde avsluta passet med 10x50 med 1:15 start. Gött! Tekniken kändes bättre framförallt med benen. Jag kanske hamnade lite lågt med huvudet ibland, men benen och andningen kändes jäkligt bra.
Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar