torsdag 22 december 2011

Hård morgonsim!

Idag köttade jag på bra i bassängen.
Jag började med 200m insim och sedan gick jag loss på ett modifierat Oscarpass.
10x50m Varannan mjuk, varannan hård. Start 1:30
När jag körde detta med Vickan så körde vi 10+8+6, men idag körde jag 3x10 istället. Det var jävligt tungt på slutet, men jag klarade det. Gött.
Jag hade 2st av de snabba intervallerna på över 55 sekunder, men de flesta låg på strax över 50 sekunder.
Det allra bästa med passet var dock att jag på de lugna, avslappnade intervallerna simmade ganska konstant på minuten. Jäkligt skönt att jag kan simma avslappnade 50:or på minuten. Tekniken känns mycket bättre nu. det känns som att jag har ett mycket bättre vattenläge och att jag ligger med ganska rak bröstkorg istället för att vrida så mycket på kroppen som jag gjort tidigare. Andningen fungerar också mycket bättre. Det känns dock som att jag ibland sjunker med huvudet nu när jag spänner ryggen, men det får jag helt enkelt jobba på.
Skönt att det börjar lossna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar