torsdag 8 december 2011

Skön morgonsim.

Vad gött det är att hoppa ner i det 27 gradiga vattnet när det är ruggigt och kallt ute. Nice.
Överkroppen var ordentligt sliten i morse efter det mördande TPF passet igår så simningen gick lite långsammare än sist, men jag tycker ändå att tekniken var bättre. Det känns som att det tar några dagar efter varje lektion innan det som Oscar säger börjar falla på plats. Åldern eller... :p
Jag körde 3x50m med start på 1:15 och 1min vila = 1 set. Jag körde detta 4ggr och sen blev det 4x25 kille kill och sen avslutade jag passet med en väldigt lugn och avslappnad 500m intervall.
Snabbintervallerna gick inte speciellt snabbt utan stannade på mellan 60-65 sekunder så det var riktigt jobbigt, men den långa intervallen gick väldigt bra. Det kändes som att jag hade kunnat simma betydligt längre än jag gjorde.
Andningen gick bra, jag hade bra streamline och benen kändes raka, men jag hade inget direkt tryck i armarna.

Bra pass i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar