söndag 25 december 2011

Juldagsjogg.

Jag vaknade jättetidigt idag och kände mig lite uppsvälld och tjock. Jag var lite sugen på att springa ett långpass och låg och funderade på om jag skulle köra ett pass på bandet till någon bra film eller om jag skulle ge mig ut på stan. Tillslut bestämde jag mig för att köra ute och att det skulle bli en repris på Göteborgsvarvet fast hemifrån.
Förra gången jag sprang den var i mars och då tog det 2:23 att springa de 21,3km.
Kroppen kändes ganska stark idag och jag trummade på i ett tempo på runt 6min/km utan direkt ansträngning. Pulsen låg på behagliga 140 och fram till Järntorget så var det hur lugnt som helst.
När jag kom ut vid älven så fick jag en jäkla motvind i ansiktet så det blev lite tungt, men det rullade på ganska bra ändå. Jag såg framemot norra älvstranden och all skön medvind som väntade mig där.
Älvsborgsbron var tung som vanligt, men jag tog det lugnt och sparade på krafterna.
Jag fick min efterlängtade medvind vid norra älvstranden och det rullade på bra där. Behagligt tempo på runt 5:50 som jag höll hela vägen hem. Skönt.
Jag sprang i de nya 2160 och de kändes väldigt bra. Jag fick lite känningar under höger fotvalv vid några tillfällen, men de släppte efter ett tag. Det kan bero på att jag enbart sprang på asfalt.
Det var jäkligt kul att jag klarade ett långpass med en snittfart på under 6min/km för första gången trots att jag gått upp lite i vikt den sista veckan. Gött!

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, allt slit börjar betala sig. Det kommer bli rekord på varvet i vår!//Ove

    www.triathlon-fraggeln.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Ja, det borde jag lösa. Jag har ett 14 år gammalt rekord på varvet som jag ska spöa!

    SvaraRadera