tisdag 6 december 2011

Simintervaller

Det blev ett tungt och gött intervallpass a'la Oscar med delfinvickan. Jäkligt gött.
10x50m+8x50m+6x50m 1:30 start.
Det blev jäkligt tungt på slutet, men det gick ändå bra tycker jag. Jag lyckades även slå delfinen på någon intervall. Kul. :-)
Simningen gick mycket bättre än igår vilket var jäkligt skönt. Jag försökte tänka mycket på tekniken på de långsamma intervallerna och på de snabba så försökte jag mest hålla en hög och jämn frekvens.

När jag blev trött så började jag simma lite snett av någon anledning och simmade in i Vickan några gånger. Detta var ett nytt fenomen.

Jag tyckte benen kändes bättre idag och huvudets placering i vattnet kändes mycket bättre. Bra vattenläge framförallt under de snabba intervallerna.

Om jag tittar tillbaka lite så är det inte så länge sedan jag körde minutstarter på 25:or så jag har förbättrats en hel del. Jag ser framemot att kunna köra minutstarter på 50:or snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar