fredag 30 december 2011

Ett lugnt pass innan jobbet

Jag stod lite i valet och kvalet om jag skulle vila idag eller inte, men eftersom jag inte kunde somna innan jag skulle åka till jobbet så bestämde jag mig för att köra en jogg för att piggna till.
Kroppen kändes lite sliten, så jag jag tog det lugnt. Det kändes avslappnat och behagligt att springa i 6min/km så det bara rullade på. Då det var lite halt så sprang jag i de nya dubbade skorna vilket kändes ok. Jag kände inte dubbarna genom skon i alla fall och greppet var hyfsat. Jag trodde såklart att det skulle vara något magiskt supergrepp, men det släppte lite lätt vid några tillfällen, men det var aldrig någon risk för skada.
Jag landade på precis 6min/km i snitt med en snittpuls på 145 vilket känns riktigt bra.

Efter joggen så fick jag ett infall och körde 5st backintervaller i min park. Ca: 100m hyfsat brant backe i högt tempo x5. Jag hade bra klipp i benen, höga och bra knä och perfekt grepp i skorna. Jag märkte att när jag tryckte på i steget så bet skorna rejält. Gött.
Skönt med ett intervallpass. Jag får nog göra det till en vana.

Jag satt och bläddrade lite i min träningsdagbok nu och upptäckte att jag inte haft någon vilodag på 2 veckor. Inte undra på att kroppen känns lite sliten. Men även ett tecken på att jag är i hyfsad form och tränar varierat. 17st pass på 14 dagar. Inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar