fredag 2 december 2011

Simning

Idag blev det endast ett simpass då kroppen kändes väldigt sliten. Jag hoppade över TPF imorse och sov så länge jag kunde, åt en långsam och god omelett och låg i soffan några timmar istället.
Efter min slappa start på dagen så åkte jag ner till Valhalla och körde ett ganska tungt pass. Jag hoppade över insimmet och gick loss på intervallerna direkt.
20x50m med 10 sekunders vila x2. Simningen kändes avslappnad och jag hade bra sträck i vattnet. Jag fokuserade på lite olika tekniska saker under hela passet och provade olika frekvens i armtaget och på slutet så kändes det ganska bra. Benen kändes hyfsade, andningen funkade bra, axlarna var avslappnade och jag hade bra grepp i vattnet.
Tekniken blev såklart lite lidande på slutet när jag var trött, men jag tryckte på lite extra de sist intervallerna och landade på ca: 1min per 50m då vilket är bra för att vara mig.
Skönt att komma upp på 2000m på passet.
Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar