tisdag 13 december 2011

Äntligen simning.

Då var det äntligen dags för ett simpass efter 6 dagars simvila. Tekniken var såklart lite rostig i början, men efter 200m så kändes det ganska bra.
Jag körde en variant av Oscars korta pass.
1:30 start på 50m Varannan hård, varannan mjuk. Istället för 10+8+6 så körde jag 10+10. Alla snabbintervallerna gick på under minuten och de långsamma gick på ca: 70 sekunder.
Mellan intervallblocken körde jag 50m kratta och 50m kille, kill. Båda teknikbitarna kändes bra. Ibland när jag kör kille, kill så tycker jag att jag får en jäkla fart vilket känns bra.
Det kändes ganska lugnt att köra med 1:30 start så jag får nog gå ner till 1:20 nästa gång.
Jag avslutade med 2x100m som kändes väldigt avslappnat.

Imorgon blir det ben. Jag måste få fart på mina paddlar till fötter snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar