onsdag 14 december 2011

Morgonsim.

Idag var det total fokus på benen i bassängen. Mina egna då alltså...
Jag körde en hel del med fenor och laborerade med olika takter, med platta, med och utan armtag, olika hastigheter etc. Det konstigaste är att farten skiljer otroligt lite mellan när jag simmar riktigt hårt med fenor eller när jag simmar "vanligt" utan. Jag känner trots allt att jag får ökad framdrivning när jag använder fenorna, men det går inte snabbare. Skumt.
Bäst resultat fick jag när jag spände ryggen/magen och svankade upp rumpan mot taket. Återigen gick det inte speciellt mycket snabbare, men när jag simmade hundringar så märkte jag att jag kunde hålla ett högt tempo betydligt längre. Hyfsat avslappnade hundringar på 2:05 är bra för att vara mig. Gött.
Bara att kötta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar