måndag 17 oktober 2011

Stabil start på veckan.

Veckan började med ett skönt pass med bästa Persistent Few! Jäkligt gött. Elin hade satt ihop ett pass som mördade mina ben. Men gött var det i alla fall.
Vi började med lite uppvärmning, lite däckgolf och sedan gick vi loss på 8st tunga stegringslopp på ca: 300m.
Vi avslutade med 2 vändor uppför hoppbacken, prisoner get-ups och en liten cirkelbana. Bra pass som alltid.

Efter TPF åkte jag in till Valhalla och körde mitt första intervallpass. 6x25m 3m vila och sedan 6x25m igen.  Start på 1min.
Jag körde lite uppvärmning först och sedan gick jag loss på intervallerna. Jag provade att byta och andas på höger sida istället, och det känns lite bättre.
På den första intervallserien fick jag lägga på 15 sekunder på de sista 2 längderna, men på den sista serien så kunde jag lägga på 2 intervaller. Gött!
Som avslutning så körde jag 2x25m x2. Gött att klara 50m för första gången.
Hoppas jag får mina simprylar idag så jag kan köra lite pullbuoy och benspark imorgon.

2 kommentarer:

  1. Hej Jörgen

    Bra Helg! Kul att du var ute på cykeln, den rundan kör jag ofta :), riktigt bra intervall tillfällen i backarna :).
    Grymt bra med intervallerna idag! Jätte kul att det gick så bra, nu är det bara att fortsätta! Kom ihåg ögonbrynen :).

    Fortsätt kämpa med bibehållen glädje, kom ihåg att du är en riktig kämpe!

    Vi höres

    Väl mött

    Oscar Olsson

    SvaraRadera
  2. Tack Oscar!
    Jäkligt skönt att det lossnar lite. Jag ser framemot åttorna imorgon bitti efter jobbet.... :p

    SvaraRadera