onsdag 12 oktober 2011

En tung start på dagen.

Det blev en utmanande onsdag för mig. Dubbelpass på morgonen stod på schemat. Förts blev det ett pass med The Persistent Few och sedan blev det en simlektion med Oscar.
Det var ett bra tag sedan jag körde ett pass med TPF så jag var bara tvungen att köra dubbelt på morgonen. Det är fruktansvärt inspirerande att träna med TPF och jag är djupt tacksam för att Lise-Lotte bjöd med mig och att jag fick möjlighet att gå med i denna fantastiska grupp. Bättre träning och en skönare grupp människor får man leta efter.
Benen var fortfarande lite mosiga, men jag kämpade på så gott det gick. Rörligheten är inte den bästa för tillfället så utfallen och duckwalken var inte speciellt djup, men jag gjorde vad jag kunde. Som vanligt var passet grymt bra och som vanligt var man trött som en galärslav efter passet. Gött.

Det blev en proteindrink, en runekaka och en kopp kaffe efter passet och sen var det dags för Valhalla.
Jag körde 2 längder innan Oscar kom och det kändes hyfsat avslappnat.
Lektionen startade i lilla poolen och vi körde en ny övning (kli, kli) som var lite krånglig, men som åtminstone lossnade lite efter ett tag. Vi körde även lite med pullboi som gick jäkligt bra.
Jag provade pullboi även i stora bassängen och det var gött att det funkade så bra som det gjorde. Den vanliga simningen gick också bättre och det är grymt kul när man märker hur mycket bättre det känns för varje gång. Oscar verkade ganska nöjd vilket såklart också är kul.

Här är en film från min andra lektion. Som ni ser har jag problem med benen som helt okontrollerat viftar omkring.

Här kommer en film från min tredje lektion. Armarna känns hyfsade och benen funkar lite bättre. Vattenläget är bättre, men jag behöver jobba på att ligga mer sträckt i vattnet, få högre frekvens i armtagen och få lite mer fart i benen.

1 kommentar:

  1. Hej Jäkligt inspirerande blogg du har, jag kommer med nöje följa dina framsteg. Började själv träna för 1 år sedan (löpning) och har som mål att KANSKE klara en ironman i Kalmar nästa år. Har bara börjat sporadiskt med cyklingen och simmningen ska jag ta tag i nu i vinter. Debuterade på Maran på Göteborgs marathon i år så jag satt där med kramper och gainomax och såg dig gå i mål. Dina tider är ju grymt bra med tanke på att du har lite mer att bära på än en annan. Lycka till med träningen.

    http://tommy-trana.blogspot.com/

    SvaraRadera