tisdag 18 oktober 2011

Nya intervaller i poolen.

Idag var det dags för 8x25m x2.
Det kändes ganska bra i början och det gick ungefär 5 sekunder snabbare per längd. Grymt bra. Första åtta gick bra, men på den andra åttan tappade jag helt tekniken. Jag klarade ändå tiderna, men det kändes väldigt ansträngt och klumpigt.
Efter intervallerna testade jag nya utrustningen. Min pullbuoy var lite för liten så där får jag köpa mig en större, men annars kändes det bra. Jag crawlade några längder med fenor och det kändes grymt bra. Vilken skillnad det var när man fick lite mer fart. Allt fungerade. Vattenläget kändes skitbra, armtagen var klockrena och andningen fungerade perfekt. Jag ser verkligen framemot när jag kan simma på det sättet utan hjälpmedel.
Jag avslutade passet med 2 längder benspark. Jag förstår inte riktigt varför det inte går bättre på bensparken. Jag har hög frekvens och fötterna precis vid ytan, men ändå går det extremt långsamt. Jag provade att lägga in lite mer höft idag, men då stod jag helt stilla. Mycket märkligt. Men det är väl bara att nöta på....

123,7kg stannade vågen på när jag vaknade. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar