torsdag 6 oktober 2011

Crawl!

Nyss hemkommen efter första morgonsimmet med crawl. 8x25 blev det. De 4 första med 30sek vila och de sista 4 med 1min.
Benen känns mest som ett hinder för tillfället, men jag tycker nog att armarna funkade hyfsat. Problemet är väl att det är så mycket att tänka på så det är svårt att slappna av.
Jag körde teknikträning för benen i lilla bassängen efteråt och då känns det bra, men när jag kombinerar det med armtagen så går det åt helvete...
Först så kändes det lite tungt efter passet eftersom jag inte riktigt fick ihop det, men med lite eftertanke så gick det faktiskt jävligt bra. I förrgår kunde jag med stora svårigheter crawla 25m och idag kunde jag crawla 8x25 i säkert dubbel hastighet.
Imorgon är det dags för lektion nr. 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar