onsdag 19 oktober 2011

Katastrofen på Valhalla....


Herregud vilket dåligt simpass jag nyss avverkade på Valhalla... Bottenkänning med fötterna, panikandning och vänsterarmen skar vattenytan vid armvecket. Som att ro en båt på bredden ungefär. Det är första gången som tekniken helt har fallerat och det var lite intressant att se hur illa det kunde bli.
Jag provade köra mina intervaller ändå, men jag bröt efter 5 längder då det kändes meningslöst att plasksimma en massa.
Jag försökte tänka mer på tekniken istället och sänka tempot vilket kändes lite bättre. Jag körde några av Oscars övningar och sedan körde jag 4st längder B2B med fenorna och då kändes det skitbra.
Jag tog av fenorna och körde 2 längder vilket också kändes skitbra så det blev till att fira med 2 längder benspark vilket också kändes bra. Gött. Jag tog lite längre bentag trots att man kanske inte ska göra det, men det funkade och jag ökade hastigheten trots att jag sänkte frekvensen.
Efter helgen ska jag gå loss på riktigt tunga benpass och se om jag kan få till bensparken en gång för alla.
Väldigt skönt att avsluta passet på ett bra sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar