fredag 7 oktober 2011

Runekakor

Det blev en skön dag hemma idag istället för dubbelpass. Städade lyan, tvättade och gjorde Runekakor.
För er som inte känner till det så är Runekakan en powerbar som man lagar själv. Självklart är det Rune Larsson som ligger bakom och jag kan utan blygsamhet säga att de blev jävligt goda.
Förra gången jag bakade var väl 1992 när jag bakade sockerkaka på hemkunskapen, så jag får säga att jag har vilat mig i form.





Här har ni receptet i alla fall och jag körde fiberhavregryn, kakao, cocos, cashewnötter och solrosfrön som fyllning.
Jag tyckte de var minst lika goda som de powerbars som man köper i affären, men de kostade väldigt lite och var hyfsat enkla att göra.
Här har ni resultatet.

1 kommentar:

  1. Jag ska snart göra en laddning Runekakor med, ser väldans goda ut.

    SvaraRadera