fredag 14 oktober 2011

Lektion nr. 4

Då var det dags för lektion nr. 4 med Oscar och efter att ha sett närmare 100 klipp på youtube om crawl så var jag sjukt laddad. Här har ni målbilden. ;-) Det gäller att sikta högt...



Jag var i bassängen 45min innan lektionen startade och körde lite flytövningar, skoveln, benspark och det kändes ganska bra. Det blev nog totalt 10 längder innan lektionen började, och det känns hyfsat lätt nu.
När lektionen började så körde vi lite skovel, en övning som gick ut på att jag skulle försöka ha rumpan ovanför vattenytan och en övning där jag skulle försöka plaska upp vatten med armtaget bakom mig. Det kändes hyfsat och jag tycker det känns som att jag börjar få lite bättre vattenläge, men övningen som verkligen förändrade min simning var när jag skulle fokusera på att ha ögonbrynen i vattenlinjen. Detta gjorde att jag fick upp huvudet och började andas mer åt sidan istället för uppåt. Det blev ett litet "halleluja moment" som är så gött. Det är kul med en tränare som är så entusiastisk som Oscar och att se honom glädjas åt framstegen. Det känns riktigt, riktigt bra med hans träningsupplägg.
Nu är det bara att nöta. Jag fick ett träningsupplägg av Oscar som jag ska köra efter i 4 veckor nu innan vi ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar