söndag 30 oktober 2011

Crossoverpass


I alla fall har jag fått för mig att det heter crossover. Cykling med löpning direkt efter blev det. Jag provade "cykelsimulatorn" på Almedal, men det fungerade sådär. Dels passade inte clipsen och dels var programmet ganska kasst. Det var först när man kom upp i svårighetsgrad extreme som banorna var på över 30km så det blev en bana där man körde i något alplandskap med snöbollskastande monster och fruktansvärt mycket backar. Problemet med backarna var att man fick växla väldigt mycket vilket man antingen gjorde med en knapp på displayen eller med en spak som satt på styrstången. Systemet med att växla fungerade i alla fall jävligt dåligt så man blev mer arg än trött. Det får bli en spinningcykel nästa gång i stället. Man kunde inte rulla frihjul heller så om man slutade trampa så stannade cykeln. Även i de värsta nerförsbackarna. Men, men. Det blev ett hyfsat pass på 36km i alla fall.
Efter cykeln så gick jag direkt på löpbandet efter att ha bytt skor bara. Löpningen kändes ganska bra i början. Jag åt en banan och körde på i 9,5 tempo i lite drygt 3km innan jag dog. Jag var helt utan energi, benen kändes tunga och stumma och jag kunde knappt lyfta benen så jag fick gå lite. Totalt blev det 5km löpning med 2st pauser för gång. Trist, men definitivt något jag måste träna på. Dock tror jag det bli lättare när man cyklar på riktigt då man kan vila lite mer utför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar