måndag 10 oktober 2011

Framsteg.

Dags för lite simning igen och jag måste säga att det börjar lossna lite. Jag körde på med de lite långsammare armtagen som jag gjorde sist med Oscar och det kändes mer kontrollerat. Det känns som att jag kan fokusera mer på de olika delarna när jag sänker tempot. När tekniken börjar sitta så kan jag nog bara öka tempot senare.
Benen fungerade mycket bättre, armtagen var hyfsade och andningen gick helt ok. Det känns som att det helt enkelt bara är att mala på så kommer det att lossna tillslut.
Totalt blev det 12 längder crawl och 4 längder benspark med helvetesplattan. Första gången jag körde med plattan så klarade jag 12,5m med maximal ansträngning så det kändes jäkligt gött att jag klarade 4x25m idag.


2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Med exilskåning menar du att du flyttat härifrån va? Jag har just flyttat HIT =)

    SvaraRadera
  2. Japp. Flyttade för 10 år sedan. Du kommer säkert bli ett uppskattat inslag o det skånska landskapet. ;-)

    SvaraRadera