onsdag 5 oktober 2011

Morgonsimning...

Dags för Valhalla igen. Jag körde i 25.an idag och bröstsimmet kändes jäkligt bra. Det kändes mycket snabbare att simma i en kortare bassäng av någon anledning.
Tanken var att jag skulle köra med snorkel så jag kunde träna lite på crawltekniken, men det gick inte alls som jag hade hoppats. Dels gick det fantastiskt långsamt och dels så läckte det in vatten genom näsan. Det blev 6 längder crawlliknande simmande med snorkel i alla fall. Det blev en 25:a "riktig" crawl, men jag blev väldigt trött av det och jag känner inte alls att jag får till varken teknik eller andning.
Jag hade tänkt köra lite med fenor efteråt, men det var för många tävlingssimmare i bassängen för att jag med gott samvete skulle kunna göra det...
Jag sprang på den alltid lika trevliga och sympatiska Ted Ås när jag var på väg därifrån. Han såg inte direkt oroad ut när jag berättade om mina triathlonplaner. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar