lördag 15 oktober 2011

Cykling i solen

Dagen började väldigt bra. Solen sken, jag fick sova ut ordentligt och vågen stannade på 124,4kg. För att fira detta ögonblick så blev det en skön cykeltur på nästan 60km.
Det blev Partille-Jonsered-Lerum-Härryda-Landvetter-Mölnlycke. Upp till Lerum var det ganska flackt och det rullade på bra, men efter Lerum så kom backarna. Det är såklart bra träning, men herregud vad jobbigt det är. 3-4 gånger var jag nere på lägsta växeln och det riktigt brann i benen...
Jag börjar vänja mig mer vid cykeln och dess balans och det känns jäkligt bra.
Lesson learned för dagen var att jag måste köpa vindtäta kläder och skoskydd. Trots att solen sken och det var 10-12 grader så tog det nästan 2h innan jag fick cirkulation i fötterna igen....

Det var en skön runda i alla fall och det var riktigt gött väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar