lördag 29 oktober 2011

Högskoleprov och snabbjogg

Planen var att ta en liten jogg innan högskoleprovet när jag vaknade, men jag var oerhört kreativ när det kom att hitta ursäkter för att inte springa så det rann ut i sanden. (eller soffan)
Efter provet så var jag dock sjukt sugen på en jogg så jag körde en lagom asfaltjogg hemma. 6,85km i 5:30 fart blev det och det kändes helt ok. Jag har inte sprungit på en vecka så löpsteget var lite mysko, men det kändes lätt och ganska snabbt i alla fall. Steget kan ha förändrats lite av simningen också.
Det märks att jag inte kört intervaller på ett tag för jag tycker jag har tappat lite av klippet i steget vilket jag borde ha nu när jag väger lite mindre.
Jag fick en konstig pulsspike på slutet där jag låg mellan 190-200 i ca: 30 sekunder vilket jag antar (hoppas) var ett tekniskt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar