onsdag 12 september 2012

Spinninginstruktör

Idag körde jag mitt första spinningpass på Life Gårda.
Jag var lite nervös innan passet, men det kändes som att mitt passupplägg och min musik var bra.

Men man blir ju alltid lite osäker på vad folk tycker om att lyssna på och hur de vill att ett spinningpass ska vara.
Jag kör antagligen inte speciellt mainstream utan jag kör den typen av pass som jag själv har nytta av i min träning.
Detta innebär intervaller och en massa intervaller.
Idag blev det närmare 40st där de kortaste var 20 sekunder och de längsta 40 sekunder. Den sista intervallen var på 1min då jag ville pressa deltagarna lite extra.


Musiken var hyfsat blandad men företrädesvis elektronisk. Kanske inte alltid de senaste låtarna, men låtar med ett skönt gung i alla fall.

Min ambition med passet var att det skulle efterlikna vanlig cykling och att alla deltagare skulle tycka det var roligt, jobbigt och annorlunda. Och med tanke på kommentarerna jag fick av deltagarna efteråt så tror jag minsann att jag lyckades.
Jag fick en massa positiv feedback efteråt vilket såklart är jättekul. Jag hoppas jag blir en bra och omtyckt spinninginstruktör så jag kan få fortsätta att köra på Life. Skönt folk och ett kul extrajobb.

Jag hittade förresten den här bilden på Twitter häromdagen.
Fantastiskt kul. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar