torsdag 20 september 2012

Köttartisdag!

Åh vad gött det var att kunna träna hårt igår, men jäklar vad det känns i benen.

Efter att ha kört ett hårt pass med TPF på morgonen och fullkomligt krossat Christian i en disckgolfsmatch (att vinna med ett kast kanske inte betraktas som att krossa, men jag vann i alla fall) så var det dags för mitt spinningpass.

Jag hade bjudit med superVickan så jag var lite extra laddad och lite spänd över vad hon skulle tycka om passet.
Jag hade gjort en förändring i passet och istället för att köra 2st intervallserier med 10x40/20 så körde jag en serie med 5x90/30 och en med 10x40/20.
90 sekunder är ganska lång tid för en intervall och jag tyckte mig se ganska många svettdroppar tidigt i passet. Gött!

Det var lite mer folk på passet igår vilket såklart är kul och det kändes som att de pressade sig lite extra den här gången. Med hjälp av Vickan så lyckades jag även få igång deltagarna lite till att heja på varandra och tjoa lite vilket också är kul.


Efter spinningen så gick vi upp och körde ett tufft Indoor walkingpass med grymma Jessica.
Jag har inte kört IW sen instruktörsutbildningen i maj så det var lite ovant, men jag kom snabbt in i det igen. Benen var ordentligt mosiga efter dagens träning så semiflexen slet hårt på benen och jag fick verkligen pressa mig för att klara det. Lite kul var att jag maxade motståndet på min walker igår. Trodde inte det gick.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar