söndag 30 september 2012

Långjogg

Jag har slarvat lite med mina långpass då jag tycker det är lite tråkigt, men jag måste verkligen se till att få till långpassen. Väldigt viktigt.
Först tänkte jag springa i Skatås, men jag ändrade mig och stack ut på en asfaltsrunda istället.
Klockan strulade lite i början, men efter några km så blev den bra. Jag tog det väldigt lugnt och lufsade på bara. Planen var att ha ett lugnt och avslappnat tempo och inte bry mig om hastigheten utan bara tiden. Planen var att springa i över 3h i alla fall.


Det gick väldigt bra i början och hela vägen ner till Frölunda, men sen började det gå lite trögt. Ryggen började kännas lite stel och jag började få en massa negativa tankar.
Vi Stenaterminalen gick det tyvärr inte längre utan jag fick börja gå lite. Ryggen kändes inte alls bra dessvärre.
Jag bara måste använda ryggrullen lite mer.
27,5km blev det i alla fall på 3h 12min. Bra pass i alla fall även om det kanske gick lite långsamt.

Efter löpningen så åkte jag och kollade in mitt första Roller Derby.
Jag kan ärligt säga att jag inte riktigt förstod reglerna speciellt bra, men kul var det i alla fall.
Efter derbyt så blev det efterfest på Haket och av bilden att döma så verkar det som att jag hade en trevlig kväll i alla fall. Inte lika kul dagen efter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar