fredag 21 september 2012

Fredagsmys

Återigen vaknade jag med blytunga ben och idag stod det löpning på schemat igen.
Annika är på besök för en träningshelg så det blir fullt upp.

Annika har lite skadeproblem så hon sprang femman och jag tog mig an åttan i Skatås.
Det var lite regnigt, men ganska gött ändå.
Benen var lite tunga och mitt löpsteg kändes forcerat och tungt, men jag malde på. Jag försökte få steget att bli lite lättare och snabbare, men det gick inte.
Jag fick kämpa ganska hårt på slutet och när jag hade 2km kvar så satte jag upp målet att komma in på under 42min. Jag trodde mitt pers var 40:30 och det kändes inte aktuellt att slå det idag, men under 42 kändes rimligt.
Benen stumnade rejält på slutet och jag fick kämpa mig igenom, men tyvärr räckte det inte till sub. 42. Jag fick nöja mig med 42:08, vilket ändå är helt ok.
När jag kom hem och kollade träningsdagboken så såg jag dessutom att mitt pers på åttan inte var 40:30 utan 41:37 vilket innebär att jag bara missade mitt pers med 30 sekunder. Nice.

Något annat som var nice var att Annikas löpning också gick bra vilket bådar gott inför Valencia.
GO, GO, GO!!!






Annika lyckades övertala mig till att köra ett Bodypumppass på Sportlife på eftermiddagen. Jag kan ärligt säga att jag inte tycker bodypump är speciellt kul, men visst är det bra träning.
Sjukt jobbigt är det såklart, men ibland tycker jag att de stressar alldeles för mycket med övningarna. Har man lite tyngre vikter på stången så kan man inte lyfta rätt i den intensiteten som de kör, men jag anpassade takten efter mig på vissa övningar.
Det märktes att Annika gillar bodypump för hon hade nästan samma vikt som mig på vissa övningar. Grymt!

De grymma instruktörerna som höll i passet. Inspirerande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar