söndag 23 september 2012

Funbeatcykling

Som medlem i Funbeat så läser jag en massa trådar på dess forum och en av dessa är en tråd för singlar.
Ibland har de lite olika aktiviteter för sig och jag har tänkt hänga med några gånger tidigare med jag har aldrig haft möjlighet, men idag stod det cykling på schemat och eftersom jag var ledig så bestämde jag mig för att hänga med.

Vi var 5st tappra cyklister som samlades i Slottsskogen och vi styrde kosan mot Fjärås. Det skulle bli en lugn och social cykeltur vilket det verkligen blev. Klungkörningen var lite ostrukturerad, men det var kul att köra med lite nytt folk och även om det var lugnt tempo så var det väldigt kul att cykla ute för första gången på några veckor.

När jag gick upp och drog i klungan så märkte jag dock att intervallträningen gjort susen, för vips så var jag uppe i 35km/h och dessvärre så blev det direkt en lucka på några hundra meter. Inte så bra att bete sig så första gången man cyklar med en ny grupp, men det var inte medvetet…

Tråkigt var att Nina lyckades få punka 2ggr, men annars var det en bra tur. Banankakan på Fjärås naturrum var jäkligt god och sällskapet var trevligt. En skön dag helt enkelt på ca: 90km som tog 3,5h.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar