tisdag 4 september 2012

Morgonjogg, bordershop och badland


Jag vaknade 07 imorse och stack ut på en skönmorgonjogg.
Det var stendött i Rödby och det kändes som att det bara var jag ute. En riktkgt sömning småstad.
Jag sprang väldigt lugnt och avslappnat, men ändå snittade jag 5:40min/km. Gött!
Jag sprang ner till Rödby, sprang genom "centrum" och ner till havet. De hade en skön strandbromenad precis vid havet som jag sprang hem på. Underbart!
Blogspot-appen är för övrigt helt kass så alla bilder kommer landa längst ner av någon anledning...
Vi tog i alla fall en tur till Puttgarden och Bordershop. En av bilderna är således på mig med Lalandia i bakgrunden och den andra är på mig med någon märklig fiskmås med tänder...
Borderhop är kanske inte känt för att enbart satsa på att sälja nyttiga produkter, men att sälja chokladdoppade smörgåsrån som pålägg kändes helt galet...





Helt galet var också den ena vattenrutchkanan på Lalandia.
Det började med att man fick bära en gigantisk flytkudde som vägde 15kg upp för 5 våningar.
Väl på toppen så fick man sitta 2st i flytkuddden och åka iväg.
Självklart blev det så att jag hamnade så jag fick åka baklänges dessutom.
Rutchkanan började ganska långsant för att sedan övergå till en djävulsk backe. Efter den djävulska backen så övergick den i något som bäst beskrivs som fritt fall. Fy fan!!!
Efter att flugit som en vante fram och tillbaka i en gigantisk tratt så tog den äntligen slut...
När chocken vade lagt sig så möts jag av min systers exalterade 10:åring som skriker: igen, igen, igen!!!! Herregud....
Imorgon är det dags igen..




1 kommentar:

  1. Åhh vad skönt med semester!! Jag styrde just biljett till dig - då ska jag också ha ledigt! :) Ses snart!

    SvaraRadera