torsdag 2 augusti 2012

Raceready Öloppet

Idag testade jag all utrustning inför Öloppet på lördag.
Budgetdräkten för 100kr passade ganska bra. Den var lite stel och inte alls lika bekväm som min tävlingsdräkt, men den gjorde definitivt jobbet.
Jag modifierade mina paddlar lite så de skulle bli lättare att ta av och sätta på och jag knöt fast dolmen i ett gummiband så jag kan ha den runt midjan när jag springer.
Mina trailskor dubbade jag som i vintras och det blev mina vanliga simglasögon.

All utrustning kändes bra och det var inga problem med att springa eller simma i dräkten. Den blev lite mjukare när den var våt och passformen var helt ok.
Simningen gick i vanlig fart ungefär vilket var glädjande.
Löpningen däremot gick ganska långsamt, men det var inte speciellt jobbigt och terrängen runt Sisjön är ju bedrövlig.

Trots allt känner jag mig redo inför Lördagen och det största obehaget som jag känner inför evenemanget är manetjävlarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar