torsdag 30 augusti 2012

En slapp dag.

Planen var att köra ett kortare cykelpass idag, men efter att ha legat i soffan och kollat lite film och känt efter riktigt ordentligt noga så konstaterade jag att jag hade ytterst lite träningsvärk i min ena vad och att det antagligen var bättre att vila.
Men som sanningen ska fram så va jag nog mest lat och kände för att vila.
Jag pillade lite med cykeln i alla fall och städade lyan.

Jag är otroligt laddad inför lördagen och det ska bli otroligt kul att tävla. Jag känner att formen är stark och det ska bli kul att testa sig.
Även om simformen var dålig igår så tror jag att jag kan prestera bättre än jag gjorde i Vansbro. Cykelformen är också mycket bättre än i Vansbro och mitt mål är att springa halvmaran på under 2h.

Imorgon blir det lite mer pill med cykeln och en sväng till affären för att köpa gels.

2 kommentarer:

  1. Kör hårt ute på Tjörn - det tycks som om du haft en fin uppladdningsperiod med hård träning följt av ganska mkt vila och med lite tur kommer du riktigt formtoppad till start.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det känns väldigt bra i kroppen och sålänge jag inte blir attackerad av manetjävlarna och får punktering eller kraschar cykeln så ska det bli ett rejält pers.

      Radera