onsdag 8 augusti 2012

Premiär med nya hjälmen

Då var det äntligen dags att testa nya hjälmen. Spännande

Ärligt talat så kändes det lite småfånigt då den ser lite speciell ut, men skit samma. Så länge det känns bra så får folk tycka vad de vill.






Och kändes bra gjorde det. Vilket blickfång det var med den stora vindrutan fram.
Det tog ett litet tag innan jag fick rätt inställningar men när de väl var inställt och klart så kändes hjälmen väldigt bra.
Kanske behöver jag göra en liten justering med hålet för näsan, men överlag så kändes det väldigt bra.

Cyklingen kändes också bra och jag hade ett bra snitt fram tills jag vek av mot Landvetter, men sen kom den aggressiva motvinden och blåste rakt i ansiktet hela vägen hem.
Jag hade ett hyfsat snitt och låg mycket i aeroposition, men att snitta över 30km/h gick inte.
Men jag är nöjd med cyklingen, men benen stumnade rejält på slutet.

Jag lyckades mosa ett rejält flygfä med "vindrutan" i alla fall. Det small rejält i hjälmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar