tisdag 28 augusti 2012

Bra löpform-CHECK!!!

Veckan innan Tjörn så hade jag tänkt köra ett pass i varje disciplin i ganska hög fart för att få en lite go känsla i kroppen. Dessutom så vill jag prova nya tävlingsdräkten så den känns bra.

Dagens pass blev löpning och jag tänkte avverka min lilla asfaltsrunda på 6,85km, snabbt och hyfsat lätt.

Dräkten sitter som en solbränna och den känns väldigt bekväm. Dock valde jag att ha en t-shirt utanpå för att folk inte skulle glo allt för mycket. En 2m lång, skäggig kille med stora fötter som springer i ett brottarlinne mitt inne i stan kanske väcker uppmärksamhet...

Första km går ganska mycket uppför, men jag hade ett jäkla driv i steget och avverkade den på 5:01, följande km är ganska mycket nerför och jag tog det ganska lugnt för att vila lite och blev förvånad av att avverka den på 5:07.
Kroppen kändes otroligt stark och jag matade på i ett högt tempo.
På den flacka cykelvägen hade jag 2km med under 5min/km för första gången vilket var riktigt gött.
Jag tryckte på lite extra i uppförsbacken på slutet och sprang om en cyklist på upploppet för att sedan komma i mål på 34:37.
Jäkligt gött! Snittade 5:03min/km trots 2st rödljusen och en hel del krafter kvar.


Jag är mycket nöjd med dräkten än så länge. Imorgon blir det simtest med den.


Ett stiligt rumpavtryck lyckades jag också med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar