torsdag 16 augusti 2012

Discgolf och Delsjösim

Jag och Christian kollade lite klipp på youtube om hur man skulle kunna kasta längre och efter några tips så var vi bara tvungna att testa våra nya kunskaper.

50-60 kast senare med väldigt varierande resultat så kändes höger vinge helt skev. Inte så bra med tanke på att jag skulle upp till Delsjön och simma efteråt, men det var bara att bita ihop, dra på sig våtdräkten och köra.


Ryggen/armen kändes lite seg i början, men efter ett tag så släppte det och jag fick ett riktigt skönt flyt i simningen. Bra rotation, bra kraft och bra navigering.
Tyvärr hade jag glömt min klocka, men jag kom in några minuter före en kille som simmade på 40min förra gången och upplevde dagens simning som mycket snabbare.
Jag hade bestämt mig för att göra en växling efter målgång och sprang upp till min väska samtidigt som jag försökte få av mig dräkten, men blixtlåset hade fastnat. Hoppas verkligen inte det händer på Tjörn...

En mycket bra känsla efter simningen. Gött!

3 kommentarer:

  1. 93 dagar kvar till Valencia!!!! TAGGA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3 månader alltså. Borde räcka för att vässa formen.

      Radera
    2. Hoppas det räcker för att få en form ;)

      Radera