söndag 19 augusti 2012

Filmstjärna

Genom mitt arbete har jag lärt känna Pierre och Amir som har ett företag där de producerar musikvideos etc.
Nu vill de utvecklas och göra reklamfilmer/träningsfilmer och när de frågade mig om jag ville ställa upp som övningsobjekt så tackade jag såklart ja.

Planen var att göra en kort film om min träning som triathlet och vi började dagen med att filma lite cykling på Kungsbackaslätten.

Det blev lite snabb cykling ner till Fjärås där vi såklart filmade backen upp till kyrkan. Efter kyrkan så körde vi ner till Ullis sjö där vi fick några fantastiskt fina sekvenser med sjön som bakgrund.

För att få det hela att se bra ut så tycker jag att man måste köra fort så det ser lite jobbigt ut samtidigt som man ser snabb ut.
Benen var definitivt lite möra dels efter gårdagens löpning och dels efter 2h hård cykling så det var skönt när vi avbröt cyklingen och rullade upp mot Delsjön för lite simfilmning.

Vi filmade några snygga dyk från bryggan och lite simning som kändes hyfsat snabb, men eftersom vi inte hade någon båt eller undervattenskamera så blev det en ganska kort filmning vid vattnet.

Löpningen filmade vi från vespan och via steadycam och nu började benen verkligen svida. Löpningen efter vespan blev periodvis ganska snabb.
Men resultatet blev riktigt coolt och jag längtar verkligen efter den färdiga filmen.

Vi spelade också in en del sekvenser inne i skogen som jag inte helt förstod, men jag litar på producenterna så det blir säkert bra.


Var tvungen att göra cykeln fin inför filmandet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar