tisdag 31 januari 2012

Dubbelpass

Första dubbelpasset sen ebolan i halsen försvunnit. Fan vad gött.
Det började med ett ganska tungt simpass i morse med mycket teknik och ett 400m testsim. Jag körde med fenor, paddlar, platta, dolme och hela kittet så jag var rejält trött i kroppen när jag körde mina 400m, men jag klarade ändå 400m på 7:45 vilket jag är väldigt nöjd med. Om jag lyckas hålla det tempot så klarar jag Vansbro på under timmen vilket hade varit grymt kul. Det känns som att det går mycket snabbare när jag har armarna lite längre ifrån kroppen.
Konstigt var dock att när jag körde med hjälpmedel så gick det långsammare. När jag körde med paddlar och fenor så simmade jag 50m på 1min men när jag körde utan så simmade jag på 50sekunder. Märkligt...

Kvällspasset blev lite av ett antiklimax. Jag hade hoppats på att kunna slinka in på Vickans spinning på Almedal, men det var helt knökfullt. Det var kö ut till trapphuset för dropin och det var fan i mig kö till alla maskiner i hela gymmet. Inte ok. Jag tänkte köra 20x3 i olika cardiomaskiner, men efter rodd och crosstrainer så var det 3pers i kö till löpbanden och då lackade jag ur och gick hem istället... Trist.
Gött att jag klarade 6km rodd på under 23min.

3 kommentarer:

  1. Det är nästan så jag måste försöka slå den rodden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till. Klarar du ens 4km på den tiden? ;-)

      Radera
    2. Jag är ganska säker på att jag klarar minst 5 km. MINST.

      Radera