söndag 1 januari 2012

Årets första träningspass!

Om man bortser ifrån promenaden hem efter jobbet i morse så blev årets första pass ett cirkelpass på jobbet.
4 stationer, 1min aktiv, 15 sekunder vila, 6st varv.
Jag körde hopprep, 16kg kb-snatch, breda skridskohopp på stepbrädan och medicinbollssitups.
Jag brukar köra 1:30 vila mellan varven, men idag så hoppade jag helt enkelt över det vilket kändes ok. Jag tappade såklart lite intensitet genom det, men det var det värt.
Kroppen kändes dock lite slö och motovationen var inte på topp, men det blev knappt 40min i alla fall.

Jag blev tipsad av lite skön triathlonläsning av världens bästa Annika. http://lanttolife.se/
Inspirerande läsning om en mycket aktiv och målmedveten kvinna. Kul. Efter att ha läst den så känner jag direkt för att boka in några veckor på Kanarieöarna, packa ner ett par speedos och en tandborste i en väska, ta min cykel och åka mot närmsta flygplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar