fredag 20 januari 2012

Framsteg och en komplimang. typ....

Jag kände mig lite laddad inför simningen idag och ännu mer laddad blev jag när Oscar låg i vattnet och dessutom persade på sin avslutande tvåhundring.

För att få lite mer koll på mina ben idag så hade jag gjort ett litet band som jag fäste runt anklarna.
Det kändes ganska bra att simma med den. Benen sjönk såklart lite, men jag fick lite mer känsla för hur mycket jag rörde på fötterna.
Efter att ha simmat en hel del med min simsnodd gick jag loss på ett intervallpass. Jag siktade på att köra 10x100m med 2:30 start. Det gick jäkligt bra och det kändes tekniskt helt ok. De första 4 intervallerna gick på -2min vilket är väldigt bra för mig. På slutet tappade jag orken och tekniken och halkade ner som långsammast till 2:07 men det är ändå jäkligt bra och jag är väldigt nöjd.
Efter mitt intervallpass kom Anders fram igen och coachade lite. Han började med att säga: "Vi får försöka få ordning på dina armar så jag slipper tänka på dina bedrövliga ben" :-)
Efter en massa instruerande på poolkanten så gav jag mig ut på en 25:a med nya armtekniken och när jag kom fram till andra sidan så hör jag ett JAAAAAAAAAA över hela badhuset. Anders är lyrisk och skriker att det var skitbra och att till och med de bedrövliga benen var en aning mindre bedrövliga.
Men det kändes väldigt bra med armarna och återigen är det en sak som Oscar pratat om tidigare som jag glömt eller tappat bort på vägen. Det är så jäkla mycket att tänka på när det kommer till simtekniken att man kommer att glömma något.
Dags att boka lektion helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar